ÖYKÜ VE ŞİİR KİTABI İÇİN ESER SEÇME VE DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ
ÖYKÜ KİTABI İÇİN ESER SEÇME VE DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ
İlçemiz adına çıkarılması planlanan öykü kitabı için ortaokul ve lise öğrencileri ile tüm öğretmenler ve velilerin eser göndermesi mümkündür. Proje Gölmarmara İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Gölmarmara Kaymakamlığı tarafından desteklenecektir. Eserlerde aranacak tüm şartlar ilgili yazıda yer almaktadır.
YAZILI METİNLER |
|
Bic?im (10 PUAN) |
|
Dil ve Anlatım (80 PUAN) |
|
Yazım ve Noktalama (10 PUAN) |
|
Toplam (100 PUAN) |
Bic?im Kriterine Bag?lı Olarak Yazılı Metinlerde ArananO?zellikler
Biçim kriteri bağlı özellikler metin değerlendirmesinin 10 PUAN'luk kısmını oluşturur. Bu hususlar değerlendirilirken Türk Dil Kurumu imla kılavuzu esas alınmalıdır.
Kag?ıdın kenarlarında, paragraf ve satır aralarında uygun boşluklar bırakılmıs?tır. |
5 PUAN |
Du?zgu?n, okunaklı ve işlek bir yazı kullanılmıs?tır. |
5 PUAN |
Dil ve Anlatım Kriterine Bag?lı Olarak Yazılı Metinlerde Aranan O?zellikler
Dil ve Anlatım kriterleri değerlendirilecek yazılı metnin 80 PUAN'lik kısmını teşkil eder. Değerlendirmeyi yapacak üyelerin bu hususta azami dikkat sarf etmekleri gerekmektedir. Unutulmamalıdır ki bir metinde en kıymetli şey özgünlüktür.
Bas?lık konuyla ilgilidir. |
5 PUAN |
Konu, mantıksal tutarlılık ve bu?tu?nlu?k ic?inde anlatılmıs?tır. |
5 PUAN |
Paragraflar arasında uygun gec?is? sag?lanmıs?tır. |
5 PUAN |
Yazıda verilmek istenen ana fikre ulas?ılmıs?tır. |
10 PUAN |
Ana fikir ve duygu, yardımcı fikir ve duygularla desteklenmis?tir. |
10 PUAN |
Alıntı, o?rnek ve benzetmeler yeterli olup ic?erig?e uygundur. |
10 PUAN |
Sonuc? ifadesi konuyu bag?layıcı ve etkileyicidir. |
5 PUAN |
Cu?mle kurulus?ları dil bilgisi kurallarına uygundur. |
5 PUAN |
Kelimeler yerinde ve dog?ru anlamda kullanılmıs?tır. |
10 PUAN |
Cu?mlede kelime tekrarları yapılmamıs?tır. |
5 PUAN |
Konuyu kendine o?zgu? ifadelerle anlatmıs?tır. |
10 PUAN |
Yazım ve Noktalama kriteri olarak da 10 puanlık bir değerlendirme yapılacaktır. Bu hususlar değerlendirilirken Türk Dil Kurumu imla kılavuzu esas alınmalıdır.
Sözcüklerin doğru yazımı |
5 PUAN |
Noktalama işaretlerinin yerinde doğru kullanımı. |
5PUAN |
v Öğretmenler ve veliler word ortamında en az 3 en fazla 10 sayfalık eserlerle katılabilir. Öğrenciler ise word ortamında en az 3 en fazla 5 sayfalık eserlerle katılabilir.
v Öğretmen ve veliler dilediği kadar eser gönderebilecekken her öğrenci yalnızca 1 eserle katılım gösterebilir.
v Değerlendirmeye her okul en fazla 5 eserle katılabilir. (Veli ve öğretmen öykülerinde bir sınırlandırma olmayacaktır.)
v Eserlerde kullanılacak kağıt düzeni her taraftan 2,5 cm boşluk ve 1,5 satır aralığı şeklinde olacakken yazı tipi TİMES NEW ROMAN 12 PUNTO seçilecektir.
v Öykülerde konu sınırı bulunmamaktadır ancak yazılan eserlerin içeriğinde Milli Eğitim Politikaları ve genel esaslarıyla ters düşülmemesine dikkat edilecektir. Ayrıca değerlendirmeye gönderilen eserlerin özgünlüğü esas alınacaktır.
v Okullardan seçilen eserler İlçe MEM tarafından kurulacak bir komisyon tarafından 2. değerlendirmeye alınacak ve kitaba seçilecek eserlere karar verilecektir. Seçilen eserlerle de elektronik kitap oluşturulacaktır.
TAKVİM:
Öğrenci eserlerinin okul inceleme komisyonunda incelendikten sonra en geç 03/04/2020 tarhine kadar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne teslim edilmesi gerekmektedir.
ŞİİR KİTABI İÇİN ESER SEÇME VE DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ
İlçemiz adına çıkarılması planlanan şiir kitabı için ortaokul ve lise öğrencileri ile tüm öğretmenler ve velilerin eser göndermesi mümkündür. Proje Gölmarmara İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Gölmarmara Kaymakamlığı tarafından desteklenecektir. Eserlerde aranacak tüm şartlar ilgili yazıda yer almaktadır.
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ |
Puan Değeri |
Şiirin imge ve çağrışım değeri |
20 Puan |
Seçilen sözcüklerin uygunluğu |
10 Puan |
Türkçenin etkin kullanılabilmesi |
10 Puan |
Şiirin ahenk değeri |
20 Puan |
Temanın bütünlüğü |
10 Puan |
Şiirin isminin içeriğiyle uyumu |
5 Puan |
Yazım ve noktalamanın doğru kullanımı |
5 Puan |
Şiirin Özgünlüğü |
20 Puan |
v Öğretmen ve veliler dilediği kadar eser gönderebilecekken her öğrenci yalnızca 1 eserle katılım gösterebilir.
v Değerlendirmeye her okul en fazla 10 eserle katılabilir. (Veli ve öğretmen şiirlerinde bir sınırlandırma olmayacaktır.)
v Şiirlerde tema sınırı bulunmamaktadır ancak yazılan eserlerin içeriğinde Milli Eğitim Politikaları ve genel esaslarıyla ters düşülmemesine dikkat edilecektir. Ayrıca değerlendirmeye gönderilen eserlerin özgünlüğü esas alınacaktır.
v Sayfa düzeni 1,5 satır aralığı şeklinde olacakken yazı tipi TİMES NEW ROMAN 12 PUNTO seçilecektir.
v Okullardan seçilen eserler İlçe MEM tarafından kurulacak bir komisyon tarafından 2. değerlendirmeye alınacak ve kitaba seçilecek eserlere karar verilecektir. Seçilen eserlerle de elektronik kitap oluşturulacaktır.
TAKVİM:
Öğrenci eserlerinin okul inceleme komisyonunda incelendikten sonra en geç 03/04/2020 tarhine kadar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne teslim edilmesi gerekmektedir.